Thursday, August 21, 2008

Perekool*




Viimasel ajal on toimetuse postkast ummistunud lugejakirjadest ning kohtukutsetest. Kirjades kurdavad põllumehed nigelate saakide üle, noorsugu põeb raskekujulist depressiooni peatselt algava kooliaasta pärast ja vanamutid küsivad mitmesuguseid retsepte ning lõikelehti. Jah, on heameel tõdeda, et taas on kätte jõudnud sügis, mil Eestimaa hülgavad rändlinnud, sooritatakse enneolematul hulgal masendusest tingitud enesetappe ning suuremat osa peredest painab üha süvenev rahahäda. Ent alati võib positiivses ka negatiivset näha, kui oskad vaadata! Rõõmsatujulise kirja on saatnud meile politsei vana tuttav Kustav Vereklimp:
"Tere!
Tahaksin teile kirjutada ühe eestlase traagilisest saatusest. Nimelt käisin täna perearsti vastuvõtul, sest kahtlustasin, et olen olnud tulnukaröövi ohver. Arst avastas mul aga maovähi! Niisugune see väikerahva poja elu on- mida ei võtnud Stalin, selle teeb surmatõbi kuhjaga tasa. Kuna olen loomult siiski optimist, palusin mulle kohapeal sooritada halastustapp, milles nn. arst keeldus. Ega sellest vähist-sitast polekski midagi, aga paar kuud tagasi sain töö juurest hundipassi, mis polegi tegelikult isikut tõendav dokument, vaid sabasulg! Šokk oli suur, kuna olin oma arvates kuldsete kätega asfalteerija. Katsusin kriisisituatsioonis siiski rõõmsat meelt säilitada ja rääkisin oma murest abikaasale. Proua ütles, et pole hullu, sul ongi munn ilgelt pisike ja viskas mu korterist välja. Olin kaotanud perekonna, töö ja tervise."

Vastab seksuaalterapeut doktor Cott:
"Oi Kusti! Ma pidin ennast puruks naerma su seiklusi lugedes. Nii palju nalja! Kloun Karandaš on tagasi, komöödia! Aga tõsiselt rääkides pean ütlema, et su naisel oli tuline õigus, sul on tõesti väga väike riist. Mõni ime, et sul seetõttu ka magu vähki täis on. Aseta ennast korraks oma tööandja rolli- mida teeksid sina teemeistriga, kes peab ennast staažikaks tegijaks, ent tegelikult on õudne sitakeeraja? Lisa veel maovähk pluss mikrokoskoopiline kürb pluss kodutus ja sa mõistad, et sinusuguse koht ei ole inimühiskonnas. Ära heida meelt, hüppa rongi alla, väärakas!"

Arvan, et sellise rõõmsa noodiga on ilus tänane saade ka lõpetada.


* eks nüüd tore vaadata, kuidas inimesed kuugeldavad perekooli ;)

No comments: