Thursday, January 29, 2009

Klounid


Mõtlesin korraks meelesegaduses, et ütleks paar sõna teemal "Meediahooramaja ja haiguslik tähelepanuvajadus". Aga sitta kah, hoian keele hammaste taga, sest seal on tema koht.
Leidsin endas täna piisava annuse lollust, et käia kesklinnas, kuna pillipood kutsus nagu indlev lita isakrantsi jooksuajal. See õudne retk kutsus minus esile õigustatud meelepaha ühistranspordis reisivate vanamuttide vastu. Ei hakka siin rääkima korduvalt nähtud piltidest, kus rase naine seisab ja kümme lösutavat geronti aknast väljavaatamist teesklevad. Hoopis muust poetan mõne sõna.
Kui bussi täituvus istekohtade arvu silmas pidades on umbes 40%, siis on seal võimatu istuda! Sest huvitaval kombel istub teismeeast välja kasvanud naine pea eranditult mitte akna-, vaid vahekäigupoolsele istmele. Ja nii käib see muidugi kogu bussi ulatuses. Ärgu niimoodi õnnetult püstiseisja rolli jäänu üritagugi teha paluvat ilmet, seda ei märgata! Teatud vanuses (noh ütleme otse: eas, mil naine muutub nii ilgeks, et tal enam pole lootustki vembla otsa istuda) muutub naisterahva taktika veelgi rafineeritumaks: ägatakse ja ohitakse su kõrval (juhul kui sa oled eelnevalt istunud) seni, kuni sa püsti tõused viisakusest või tülpimusest ning siis muidugi ei ISTUTA vabanenud kohale, vaid asetatakse sinna oma mõttetu kott, mida ükskõik mis aastates daamil igale poole on ilmtingimata vaja kaasa vedada. Vilunum vanamutt muidugi istub ise ühel istmel, teist aga täidab eelmainitud märsiräbal (kusjuures antud juhul võib mutt vabalt ka akna pool istuda). Samal ajal olen ma tähele pannud, et kui ka buss on suht ääreni täis ja ainus vaba istekoht on minu kõrval (kes ma viksilt akna alla olen nihkunud, et kaasreisijaile võimalust pakkuda), ei istu see sama vanaeit ka surmaähvardusel minu kõrvale! See muidugi mõistetav, ega ma ise endasuguse värdja ligi vabatahtlikult ei pressiks, aga milleks siis kogu see komejant!?
Nii et kui Tallinna transpordiameti või muu ametkonna vastutavad isikud mu kaebust loevad, siis palun arvesse võtta, et istumiseks eesõiguse annavad ka minu moraali kohaselt eakus ja kehv füüsiline seisund, ent mitte mingil juhul munnlus!

Ja lõpetuseks küsin, kumb pilt on ilusam?

No comments: